Fanpage firmowy – jakie treści publikować?

Zastanawiasz się, co publikować na kanałach swojej marki w social mediach, żeby zdobyć popularność i nowych klientów? Ten artykuł może pomóc Ci znaleźć najlepszą drogę promocji fanpage’a firmowego.

Masz za sobą dziesiątki poradników i w nim, na zmianę, specjaliści radzą Ci być zabawnym i lekkim w przekazie, a z drugiej strony publikować tylko treści sprzedażowe i wystrzegać się słodkich kotków w relacjach. Można odejść od zmysłów, prawda?

Najważniejsze to nie udawać kogoś, kim nie jesteś. Znam fryzjerkę, która prywatnie interesuje się tematami magii i kwiatów i… klienci ją za to właśnie kochają. Na swoim fanpage’u publikuje oczywiście przede wszystkim efekty swojej pracy, ale często przemyca przy tym dużo swojej pozytywnej energii, przez co wzbudza nie tylko sympatię, ale również zaufanie.

Zastanów się, co chcesz pokazać na Facebooku/Instagramie, a jeśli nie jesteś pewny/-a do jakiej granicy się posunąć: publikuj na próbę: szybko się przekonasz, co jest najlepsze dla Twojej firmy.

Wracając do głównego tematu: zobacz ściągę, jakie posty i relacje sprawdziły się na kontach firmowych, które miałam do tej pory przyjemność prowadzić.

#1 Kulisy pracy

Jeden z najbardziej lajkowanych postów u mojego klienta prowadzącego sklep internetowy prezentował… pudła. Tak, same szare pudła, stertę pudeł z podpisem, że paczki z zamówieniami za chwilę wyruszą w drogę do nowych właścicieli. Nie przejmuj się, jeśli kulisy pracy Twojej marki nie są ekscytujące – widzowie zawsze będą chcieli zajrzeć za kurtynę i zobaczyć aktora bez makijażu.

Zaletą takiej publikacji jest:

  • uwiarygodnienie marki – pokazujesz faktyczny proces powstawania produktu,

  • uczłowieczenie wizerunku firmy – pokazanie procesu pakowania i wysyłki pozwala zrozumieć klientowi, że po drugiej stronie jest zwykły człowiek, któremu również może zdarzyć się np. pomyłka czy opóźnienie,

  • perfectly imperfection – z ang. perfekcyjna nieperfekcja, czyli zamiast pokazanie coś więcej niż doskonale obrobione studyjne zdjęcia produktu.

#2 Prywatny użytek własnego produktu

Jeśli sprzedawca nie kupuje własnych produktów to znaczy, że jest coś z nimi nie tak. A przecież zapewniasz, że to super produkty w najlepszej cenie! Pokaż się z własnym produktem w niedzielę w parku z rodziną czy w drodze na siłownię.

Dużo zależy od tego, co oferujesz, ale spróbuj podejść kreatywnie do tego tematu, a Twój firmowy fanpage na pewno na tym skorzysta.

#3 Pokaż ludzi, którzy tworzą firmę

Pokaż osoby, które pracują w firmie bez pozowania i tekstów „najlepsza praca na świecie”. Najlepszy odbiór będą miały relacje spontaniczne i na luzie. Możesz także zastosować popularny w ostatnich miesiącach „takeover”, czyli przekazanie kanału innej osobie z firmy na jedną dobę. Przez cały dzień pracy może bez konsekwencji, humorystycznie publikować, np.

  • drogę do pracy,

  • czym się zajmuje na co dzień,

  • co robi w czasie przerwy,

  • jak wygląda miejsce pracy,

  • z kim z firmy spędza czas,

  • co wybiera na lunch itd.

Wszystkie ruchy dozwolone, dopóki są przestrzegane bhp pracy i szacunek do klientów oraz współpracowników.

Jak Ci się podobały pomysły na content firmowy? Masz inne patenty, które sprawdzają Ci się w pracy nad social mediami?

Napisz do mnie na Facebooku lub Instagramie!

KONTAKT

NIE BĄDŹ SAMOTNYM WILKIEM - DOŁĄCZ DO NASZEJ WATAHY

Odwiedź Nas

Połczyńska 89A

01-301 Warszawa

Skontaktuj się!