Narzędzie dla nastolatków do wygłupiania się – TikTok nie cieszy się najlepszą opinią nad Wisłą. Czy warto interesować się tym tematem, jeżeli jesteśmy na etapie rozkręcania biznesu? Jak dużo czasu faktycznie traci się na popularnej aplikacji? O tym przeczytacie poniżej.
Nie od razu Rzym zbudowano
W Polsce zawsze wolniej dochodziliśmy do tego, co naszym sąsiadom z Zachodu przychodziło z mniejszą trudnością. O ile przy postępie technicznym możemy się zasłaniać mniejszą zasobnością portfeli, o tyle w przypadku bezpłatnych, ogólnodostępnych udogodnień decyduje wyłącznie nasza rodzima skłonność do mówienia „nie”.
W ten oto sposób długo mówiliśmy „nie” Facebookowi, uparcie i pogardliwie, nazywając go „książką twarzy”. Chełpiliśmy się, że nie udostępniamy zdjęć na Instagramie, prowadziliśmy poważne biznesy bez publikowania pierdół w social mediach. Do czasu. Dopóki konkurencja nie przełamała się i nie zaczęła budować wizerunku na platformach społecznościowych. Okazało się, że wyszło im to tak, jak na poniższym obrazku.
Okazało się, że nagle firmy polubiły się z Facebookiem i Instagramem, a wstawianie relacji jest tańsze, szybsze i skuteczniejsze niż reklamy na płocie.
Podobne zjawisko możemy zaobserwować z asymilacją TikToka w środowisku biznesowym. Nie dalej jak 2 lata temu same agencje reklamowe wyśmiewały moją ideę konieczności wprowadzenia tej aplikacji do oferty. Gdyby zrobiły to wtedy – dziś cieszyłyby się wypracowaną pozycją na rynku w segmencie.
Czy warto zakładać konto na TikToku dla firmy?
Pochłania Cię rozwój firmy i nie masz zamiaru tracić czasu na „głupie filmiki”? Jesteś w błędzie – dobrze ukierunkowana strategia pozwoli Ci w krótszym czasie rozkręcić biznes.
Największe zalety TikToka to:
- większa szansa na wybicie: użytkownicy wchodzą tu poznawać nowych twórców, a nie zobaczyć, co nowego na kanałach, które już obserwują
- lepszy algorytm niż na Facebooku i Instagramie: targetowanie filmików jest genialne dopasowane do zainteresowań użytkowników
- możliwość zdobycia ogromnego zasięgu bez włączania płatnych promocji: wystarczy korzystać z trendów
- brak potrzeby świetnych umiejętności składania filmów, nagrywania: liczy się naturalność.
Tik-tok, tik-tok – zegar tyka na korzyść TikToka
Jeżeli nie chcesz pozostać w tyle za konkurencją – spiesz się założyć kanał na TikToku. Na platformie pojawiły się już największe korporacje, a także mniejsze firmy. Aplikacja rozwija się szybciej od pozostałych kanałów. O jej fenomenie napiszę osobno, a artykuł znajdziecie tutaj (jak będzie dostępny). Jak możemy wyczytać w oficjalnym newsroomie TikToka, jest on najszybciej rozwijającą się platformą na świecie. Największy przyrost natomiast obserwuje się na terenie Europy.
Jednym z największych plusów TikToka względem komunikacji firm jest podejście użytkowników: aż 72% deklaruje, że nie ma nic przeciwko oglądaniu treści od marek. 64% odbiorców tej platformy jest też w stanie zapłacić więcej za produkt dobrej jakości.
Nie lubię bawić się w Nostradamusa (to kłamstwo – uwielbiam), ale śmiało można wysnuć tezę, że za kilka miesięcy marki, które odważyły się wyjąć kije i postawić na lekką komunikację z klientem na TikToku – zwyciężą względem śmiertelnie poważnych firm odwołujących się do starszego pokolenia Internautów. W którym gronie się znajdziesz – zależy od Twojej decyzji.